Laatste reisverslag 3 juni 2013

3 juni 2013 - Gilroy, California, Verenigde Staten

Maandag 3 juni

Zo…. Dit is dan het laatste reisverslag vanuit The States. Het is nog niet helemaal onze laatste dag, maar morgen zal wel rommelig verlopen en waarschijnlijk ook geen (gratis) wi-fi bij het hotel (blijven toch Nederlanders he;-))

Vanmorgen hebben we eerst uitgeslapen, de laatste keer dat het kon. Stef en ik zijn daarna naar de speeltuin gegaan en hebben nog even genoten van de bouncer. Hierna moesten we op zoek naar een ontbijtje, want we hadden geen brood meer en het brood dat ze hier op de camping verkopen is niet te eten, dus dan maar even het stadje in. In een van de grootste supermarkten hebben we croissantjes en broodjes weten te scoren en die smikkelen we lekker op in de camper.

Verder staat er vandaag shoppen op het programma !!We gaan naar Gilroy, naar een van Amerika’s bekendste outlets, 145 winkels !! we hebben goed geshopt bij veel verschillende merken. Daarna hebben we hier in Gilroy een camping opgezocht. De naam was niet zo aantrekkelijk,namelijk Garlic Farm RV Park, maar er was een zwembad, rechte plaatsen en ZON!! Dus wat maakt de naam dan nog uitJ.

Natuurlijk moet er vanmiddag ook al het nodige geruimd worden, want dadelijk moeten de spullen in de koffers en blijft de grootste dicht totdat we in Dreumel zijn. De kleine is voor de laatste dagen. Maar jeetje……. Wat hebben we toch veel spulletjes verzameld in de afgelopen weken…. Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen.

Jitse en Stef gaan eerst even lekker plonzen in het zwembad, zodat ik al eea kan uitzoeken. Maar omdat het zonnetje het toch goed doet, ga ik toch ook nog even van het zwembad met hottub genieten. Vanavond zijn we lekker uiteten geweest bij het naast de camping gelegen restaurant…. Haha, namelijk de KFC.

Na het eten begint Jitses taak van het inpakken, namelijk de koffers echt in pakken. Stef en ik gaan nog even voetballen en als het tegen bedtijd loopt gaan we op zoek naar kindjes op de camping. Stef heeft in Amerika wat speelgoed gekregen, diverse ballen en emmers en schepjes, die niet mee kunnen in het vliegtuig. We hebben hem uitgelegd en verteld dat hij daar andere kindjes hier weer blij mee kan maken, want wij kunnen ze toch niet meenemen. Dat vond hij een goed idee. En het pakte volgens mij ook wel aardig goed uit. We zijn een rondje op de camping gelopen en wat verder achteraan staan volgens mij de “vaste gasten” en volgens mij zijn het allemaal seizoensarbeiders. Daar zat een gezinnetje met 2 kleine jongentjes en die heeft Stef zijn speelgoed en nog wat snoepjes gegeven. De kindjes en de vader waren en er reuze blij mee! En Stef was super trots dat hij andere kindjes blij had kunnen maken. Later zei hij nog wel, dat als hij weer een keertje terug was in Amerika hij wel weer een keertje langs kwam om te spelen met de jongetjesJ.

Ondertussen is het voor Stef al bedtijd geworden en stoppen we hem lekker voor de laatste keer in onze camper in. Wij gaan nog even verder met pakken. De wekker staat al ingesteld voor morgen vroeg. We moeten nog een uurtje rijden vanaf deze camping naar het verhuurstation van Cruise America om onze camper terug te brengen en ook om onze huurauto op te halen. Morgen slapen we in de Best Western El Rancho Inn, vlakbij het vliegveld en daarna is het echt afgelopen.

Wij vonden het leuk om jullie reacties op onze verhalen te lezen en te horen. Hopelijk hebben we jullie een beetje een goede indruk van onze super reis kunnen geven. Voor ons was het in elk geval onvergetelijk. En Stef kan ook nog maar moeilijk kiezen wat hij nou het leukste vond: de Watervallen van Yosemite, het hete zand in Death Valley, de hoge toren en het aquarium in Las Vegas, de beekjes bij Zion, het vast zitten op het strand en de tour met de monstertruck bij Lake Powell, het vliegen met de helikopter boven de Grand Canyon, de oceaan bij Malibu en het strand bij Pismo en Santa Cruz. De keuze is ook reuze!!

We zijn trots op onze kleine man, want hij heeft het echt super goed gedaan en hij heeft ook al een aardig woordje Engels geleerd. Hij begint nu al uit zichzelf tegen iemand te praten: “excuus me, what’s your name? My name is Stef”!!!

Tot over een paar dagen allemaal!!

Groetjes en xx Jitse, Sabine en Stef.

1. Patricia:
    4 juni 2013
    Probeer toch nog te genieten van de laatste dag. Hopelijk gaat de vlucht op tijd en dan zien we jullie weer in Nederland .
  2. Lous:
    4 juni 2013
    Geniet van de laatste dag. Goede vlucht naar nederland en wij vonden het ook erg leuk om mee te lezen! Leek net of we ook een beetje op vakantie waren! Tot donderdag! Dikke kus van ons
  3. Peter:
    4 juni 2013
    Supervakantie!!! Leuk om jullie zo te volgen!! Goede reis terug en tot snel in het koude nederland........ Gr. Peter, Lisette, Joris en Saar
  4. Theo en Ria:
    4 juni 2013
    Een erg leuk slotverhaal met een sociaal hart in Amerika. Wij wachten jullie op en horen als eerste jullie eerste verhalen en zeker ook die van Stef.
    Een laatste groet, knuffel en dikke xxxxxx Opa-pa en Oma-ma
  5. Marieke:
    5 juni 2013
    Ben ik nog op tijd om jullie en fijne terugreis te wensen. Het zal voor jullie zeker een onvergetelijke reis geweest zijn. Kunnen jullie nog lang van nagenieten. Vond de verslagen erg leuk. Remco ook natuurlijk. Tot ziens in Nederland.